Añil profundo, artistic collaborations between Natalia De los Ríos and Carolina Muñoz
Main Article Content
Abstract
This text addresses the processes that emerge from the experimentation of natural materials, more specifically with indigo, and its link with artistic collaborations. During these processes, knowledge and thoughts are interwoven and reciprocal, resulting from the reflection and analogy of the approach between the body, the cycles, the stain and the territory in a direct and close relationship with the art of two artists Natalia De los Ríos and Carolina Muñoz, who found in indigo the opportunity to inhabit the naturalness of the intuition of the encounter with themselves and the territory they walk and observe from their artistic creation.
Downloads
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Index, revista de arte contemporáneo maneja sus derechos bajo licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0. En ese sentido los envíos quedan sujetos a la decisión del autor.
References
Alarcón, et. al (1987). La producción y comercialización del añil en Colombia 1850-
En: Anuario colombiano de historia social y de la cultura, Vol. 15
Hammam & Henna (s.f.). Índigo: historia y usos de la planta. Disponible en:
Institute für Auslandsbeziehungen (2023). Añil: un lenguaje compartido en el sur
global. Rastreando las prácticas de Ana Teresa Barboza, Sandra Monterroso,
Yee I-Lann, y Aboubakar Fofana, este ensayo esclarece la historia colonial del
añil y el modo en que artistas del sur global le están dando nueva vida a este
famoso y único pigmento. Contemporary And América Latina Disponible en:
https://amlatina.contemporaryand.com/es/editorial/indigo-dye-a-sharedlanguage-in-the-global-south/
López. S. y Jiménez (s.f). Azul Barichara.